Dla uczestników i uczestniczek programu przygotowaliśmy różnorodne materiały edukacyjne uzupełniające i poszerzające wiedzę przekazywaną podczas kursu e-learningowego, spotkań stacjonarnych i webinariów.

 

Nie oznacza to jednak, że są one dostępne tylko dla nauczycieli biorących udział w naszych kursach – interaktywne samouczki oraz wersje elektroniczne publikacji konferencyjnych znajdują się na naszej stronie i są dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Chcemy również, aby wszystkie książki, które już wydaliśmy lub wydamy wkrótce, znalazły się w sieci w formie e-booków. W ten sposób przyczyniamy się do transferu wiedzy, upowszechniania ciekawych rozwiązań i nowych trendów edukacyjnych, również zagranicznych.

Koordynatorzy szkolni oraz koordynatorzy przedmiotowi biorą udział w kursie dostosowanym do pełnionej przez nich funkcji. Kurs dla koordynatorów szkolnych koncentruje się wokół problemów wyboru sprzętu, zarządzania nim oraz takiej organizacji pracy, by można było jak najlepiej wykorzystać go w dydaktyce. Koordynatorzy przedmiotowi dowiadują się więcej o zasadach skutecznego nauczania i wprowadzania TIK na lekcjach w takich sposób, by przyczynił się do sukcesu edukacyjnego. Warto pamiętać, że dla przygotowaliśmy aż 12 wersji dla nauczycieli różnych przedmiotów – dzięki temu koordynatorzy przedmiotowi zawsze będą otrzymywać przykłady związane z tym, czego uczą.

 

Obie odmiany kursu zaczynają się w listopadzie i kończą w maju. Składają się z sześciu modułów tematycznych trwających na ogół około miesiąca – dokładny harmonogram kursów pobierzesz, korzystając z odnośników na dole tej strony. Poszczególne obszary tematyczne znajdują swoje podsumowanie w zadaniach praktycznych, które wykonuje koordynator. W ich wykonywaniu wspierają uczestnika nasi moderatorzy. Zachęcamy również do wymiany informacji i konsultowania się z innymi nauczycielami na specjalnie przygotowanym forum kursu. Co dwie głowy to nie jedna... a co dopiero kilka tysięcy głów zaangażowanych we wspólne uczenie się!

 

Kursy mają charakter coachingowy, co oznacza, że dokonaniu reflekcji nad własnym rozwojem pomaga moderator komentujący wykonanie zadań i wspierający uczestnika w bieżącej pracy. Dzięki indywidualnej opiece możliwe jest wyznaczenie obszaru najbliższego rozwoju osoby biorącej udział w kursie i pomoc w określeniu, jaki może być kolejny krok w doskonaleniu warsztatu dydaktycznego. Takie podejście pozwala uniknąć wielu błędów, które popełnili już inni, a także minimalizuje ryzyko zniechęcenia wynikającego z postawienia sobie zbyt ambitnych czy wręcz nierealnych celów.

 

Podsumowując: stawiamy na interakcję w uczeniu się oraz indywidualizację nauczania. E-learning to przecież nie jest zwykły kurs korespondencyjny prowadzony w sieci. Wiemy, jak wykorzystać technologię, żeby lepiej uczyć... i chcemy przekazać tę wiedzę Tobie.